perjantai 24. toukokuuta 2019

Päiväunet

Onko sinulla arjessasi aikaa päiväunille? Ymmärrän kyllä, että kaikilla ei tähän ole mahdollisuutta esimerkiksi työn vuoksi. 

Mutta tuntuuko sinusta koskaan kesken päivän siltä, että olisi ihanaa painaa pää tyynyyn ja levähtää edes hetkeksi?

Mulle tulee tää fiilis tosi usein ja yleensä se tapahtuu aina lounaan jälkeen. En syö mitenkään raskasta ruokaa, mut kai se on vaan mun kropassa jokin ruokalevon paikka. On myös totta et mä herään joka aamu klo 6.00, sekä treenaan aamuisin, eli onhan siinä jo sitä ennen paljon tullut touhuttua.

Mulla onneksi useimpina päivinä oma aikataulu mahdollistaa tän. Ei tietty aina, mutta yleensä. Pienet power napit harvemmin mun aikataulua mihinkään suuntaan heilauttaa, mut jos erehdyt nukahtamaan syvään uneen, etkä herääkkään 15-20 minuutin päästä, niin sitten minulle tulee ongelmia.

Sen jälkeen on todella vaikeaa saada taas päivän rytmistä kiinni, eikä oikein edes huvita. Power napit ja sen jälkeen kuppi kahvia, niin ajatus juoksee taas huomattavasti kirkkaampana. 

Aina en välttämättä edes nukahda. Mutta tekee hyvää kesken päivän hetkeksi levähtää ja tyhjentää mieli. Ainakin itse olen huomannut sen lisäävän tehokkuuttani työhommissa ja muissakin asioissa mitä illan aikana onkaan tulossa.

Millainen suhde sulla on päiväuniin? Onko sulla mahdollisuutta niihin tai tarvitsetko niitä edes? Miten sulle käy jos nukahdat syvään uneen ja heräätkin vasta parin tunnin kuluttua. Pystytkö jatkamaan päivän hommia normaalisti vai käykö sulle niin kuin mulle, eli ei jaksa eikä oikeastaan enää edes kiinnosta? Entäs ne kuuluisat power napit, onko ne sunkin elämän ja jaksamisen yksi elixiireistä? 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti